Interesanti sekot līdzi haotiskajam valdības mēģinājumam ierobežot un ar laiku pilnībā likvidēt pēdējā laikā populāro izklaidi - pilnai mašīnai nesties virsū kādam masīvākam šķērslim.
Protams, ka Emša izteikums par veco automašīnu likvidāciju nošaus mazliet citu zaķi. Priecāsies auto tirgotāji, zaļie un lielpilsētu iedzīvotāji. Bet nu es no tiesas šaubos, ka cēlonis ir veco automobīļu esamībā.
Sadārdzināt jaudīgās automašīnas? Tās jau tāpat maksā pietiekami un tērē gana daudz degvielas, lai potenciālais pircējs nebēdātos par papildus izmaksām.
Viens no daudzajiem veicamajiem darbiem varētu būt tautas izglītošana. Līdzšinējās kampaņas gan televīzijā, gan presē, gan uz ceļiem, acīmredzami ir neefektīvas un lielākoties neaizskar tās dažu cilvēku retās smadzeņu grumbas, kuras vajadzētu. Varbūt oftopiks, taču aizgājušogad Adeaters pasākumā redzētās satiksmes drošības reklāmas man vēl aizvien liek ikreiz piesprādzēties un pat padomāt par to (lai arī nerealizēt), apsēžoties aizmugurē.
Jāmin arī tas, ka atņemt t.s. slepkavības ieroci Latvijas laukos dzīvojošajiem, kas brauc bez tiesībām, ar grabažām un makten labā kondīcijā ir nereāli. Cietumā viņu par braukšanu ķitē neliks (zinu pāris gana daiļrunīgus precedentus), tiesības neatņems (jo to vienkārši nav un dabūt nav iespējams), savukārt, ja ļoti nepieciešams, kādu vecu grabošu zapiņu vai žigulīti, ar kuru aizlaist pēc polša, atrast nav grūti. Da kaut ar traktoru brauc.
Visvairāk mani kaitina tas, ka mūsu valsts (bez)atbildīgās iestādes draud atlaist citu (bez)atbildīgo iestāžu darbiniekus, ja problēma netiks atrisināta ASAP. Bet mīlīši... Šādu problēmu nav reāli atrisināt īsā laika periodā!
Protams, var arī ieslīgt otrā galējībā un cerēt, ka uz ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējiem ir attiecināms tas pats, kas uz valsts labklājību. Kamēr valsts ir jauna, to izlaupa gudrie, vada idioti un tajā dzīvo ēzeļi. Laiks visu noliek savās vietās. Haoss mazā valstī ir apgriezti proporcionāls tās vecumam.
P.S. Patika ideja par autotransportlīdzekļa konfiskāciju, ja tiek ar to braukts dzērumā, neskatoties uz to, vai pie stūres sēd tā īpašnieks, vai nē. Tiesa, šinī gadījumā to darīt 100 procentos gadījumu varētu būt nekorekti, taču ideja pati par sevi varētu būt laba, ja to attīstītu.