|
laacz tagad
klausās:
Radio NABA
Autora domas ne vienmēr sakrīt ar autora domām. © spectatorIr pagājuši 24 gadi un 7 mēneši un 22 dienas kopš mana mūža laimīgākās dienas
Papildus 3355 maniem pļurkšķiem ir sapļurkstēti 33189 sveši pļurkšķi.
ICQ: #58279153 (very rarely)
MSN:
E-mail:
Mazās pustizlās ikoniņas aiz linkiem (ne visiem) arī šo to nozīmē.
|
|
<br />
<br />
<br />
2004 13. septembris pirmdiena
08:03 |
Labrīt! Sāksim dienu ar smieklīgu ziņu. Iespējams, ka visā Eiropā eiro izruna tiks standartizēta , lai neradītu liekas problēmas.
Iespējams, ka beidzot gaismā tiks celts jautājums par zinātņu akadēmijas terminoloģijas komisijas darbinieku uzvedības atbilstību veselajam saprātam.
Un aizgājušonedēļ topā paceltais citāts iz delfiem:
Kas var būt labāks - ar draudzeni pēc kīnas vai videas filmas noskatīšanās
iesēsties, atvainojiet, P#žas markas autā un braukt uz diskas zāli. Ja prot,
tad var meitenei izrādīt, kāds tu meksikāņu mačs esi un uzdejot tangu. Pēc
tam mašīnā braucot uz bungalu, ieslēgt rādiju un paklausīties kāda
diskgrieža uzliktu romantisku mūziku. Bungalā attaisīt kādu pudelīti laba
Bordas provinces vīnu... Tas tā var atraisīt libidu... :)
|
entropy (#23669) |
08:36 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Prātīgi dara, nav ko katram izrunāties pa savam.
Citādi beigās vairs pat ar savu kaimiņu vairs nemācēs sasveicināties. |
laacz (#23670) |
08:40 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new entropy: Kā zināms, daudzās valstīs vārdam 'euro' ir dažāda rakstība un dažāda izruna, bet tomēr tas viss ir saprotami. Eiras, savukārt, ir absurds veids, kā latviskot jau iegājušos terminu :) |
docent (#23671) |
09:37 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Domāju, ka tomēr nevajag arī pārspīlēti aprēkt to terminoloģijas komisiju. Protams, ka lielākoties' viņi šauj absolūti greizi - vismaz IT nozarē noteikti, taču šoreiz par "eiru" es viņiem piekrītu. Valoda ir jāizkopj, jāsargā. Ne jau tā, kā tas ir ar datorterminiem, kur tas no tiesas ir aizgājis līdz absurdam, taču šoreiz iet runa par terminu, kuru **ikdienā** lieto vairs ne tie pārdesmit tūkstoši datoriķu, bet gan pāris **miljoni** iedzīvotaju. Latviešu valodā vārda locījumu nosaka pēc tā galotnes, tas nav ērti, ka nevar noteikt vārda locījumu ārpus teikuma konteksta. Priekš kam mums vēl viens nelokāms "kino", "emu" vai "libido"? Turklāt, "eiro" maina tikai savu galotni (labi, tā rezultātā arī dzimti, lai gan tikpat labi "eiro" arī tagad var būt "tā"), līdz ar to termins tomēr paliek atpazīstams. |
peecha (#23672) |
09:44 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new es vismaz sirsniigi izsmeejos - pežo 8) |
Qued (#23673) |
09:50 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Tas delfi citāts kārtējo reizi pierāda, ka delfi publika ir trula. Es tik' esmu pārsteigts, ka lāczam tas šķiet jocīgi. Laikam jau šamais kaut kā pārspīlēti cemmēts uz valodniekiem. |
Lupus (#23674) |
09:55 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Qued: A kas tev nepatīk? Ja valodniekiem ļausim vaļu, tā arī drīz runāsim... |
djhurio (#23676) |
10:19 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new http://www.karikatura.lv/Html/Karikaturas/Bildes/885.jpg
Bet man pašam "eira" diezgan labi patīk. Kaitina jau tie nelokāmie vārdi. |
Qued (#23678) |
10:38 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Lupus
imho, tas ir stipri pārspīlēts. Var jau pasmīkņāt, bet vajag mēra sajūtu zināt. |
Lupus (#23683) |
11:51 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Qued: Par to mēra sajūtu - pilnībā piekrītu. Tikai šaubos vai tas būtu attiecināms uz datoristiem un runātājiem; kaut kā tie vārdi kas tiešām valodā neiederās ātri tiek aizstāti ar valodnieku piedāvātajām/tautā izdomātajām alternatīvām. Bet šis, konkrētais, gadijums jau ir lielisks paraugs kur valodnieki ir iespiedušies un nespēj nolaisties līdz reālajai situācijai. Nebūs mums eiras, nebūs. Būs eiro. Paši saprotam un citi sapratīs. |
Lupus (#23684) |
11:53 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Vēl tikai gribu piebilst - valodu mākslīgi neizskaistināsi un ar jaunvārdu domāšanu nepietiek. Valodas attīstībā ir ļoti daudz, dažādu faktoru, un paziņot ka kaut kāda senīlu izkalteņu grupa ir izlēmusi kā mums tagad jārunā sen vairs nestrādās. Ir pagājuši tie laiki kad Latvijā rakstīt mācēja daži desmiti cilvēku, kas visi dzēra kopā ar tiem pašiem valodniekiem, kas nu tajā laikā mums bija. Valodu tautai ;D |
. (#23687) |
12:27 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Nu takš izlasiet pamatojumu http://www.vvk.lv/print.php?id=647 un tad spriediet. Kā jau poda komentos viens precīzi isteicās: sākumā likās- kāds stulbums! Kad izlasīju likās- nu jā loģiski. |
Qued (#23690) |
13:42 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Lupus
Nea, nepiekrītu, ka valodu pamazām nevar pamainīt. Reku, ieviesa, ka "finansu" tagad būs "finanšu". Bez problēmām, iet tā lieta - varbūt pamazām, bet iet. Tiesa, to Eiro fišku varēja ātrāk izdomāt. |
Lupus (#23691) |
13:50 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Tas finanšu man vēl aizvien aknās, bļe, sēž. Lielāku idiotismu viņi izdomāt nevarēja ;D I mean, ar putām uz lūpām, noteikti kaut kas jāmaina. A par to lasīšanu un loģiskumu - man piedrāzt viņu pamatojums, mani interesē vārda lietojums valodā. Bilžrādi jau arī mēs sarunās nelietojam, vai ne? |
ulzha (#23693) |
13:54 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Lupus, nu pats iekaltis. Tad, kad tev maziņam mācīja, ka nav jāraksta "tolete", bet "tualete", tad bija labi, bet tagad nu nemaz neņemsim pierē, ko gudrāki cilvēki saka? |
%40 (#23695) |
14:51 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Diskgriezis - tas man patīk. Būs jāsāk lietot. Īpaši skaisti izklausīsies kopā ar 'ausskanis' :D
Bet vispār juau lai tie //debīlie ideoti iet uz toleti cirst!!// |
ulzha (#23698) |
15:17 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new /viens/ //divi// ///trīs/// ////četri//// |
mxz (#23702) |
18:05 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new diskgriezis ir diezgan elegants vārds, man patīk, jo izklausās smieklīgi :) nu eiro gan atstāt vēsi un klasiski - eiro :) |
Lame (#23703) |
18:12 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Eiras ir pareizi, salīdzinājums ar pežo vispār ir līks, jo tas ir īpašvārds, kas netiek locīts nekad un nekur, bet eira ir sugas vārds. Mēs taču nesakām dolāz, dēmāk, paundz, bet gan dolārs, vācu marka, mārciņa - un visu viņus lokām bez žēlastības. |
Lame (#23704) |
18:15 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Bez tam t.s. tautas valodā viss tiek locīts: kino - ķinītis, auto - autiņš, radio - rādžiņš, un ne jau tādēļ, ka tas būtu aiz mīļuma pret šīm lietām, bet tāpēc, ka ir nepieciešams lietot locījumus. |
trakaaa (#23708) |
19:59 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new nu ko lai saka, eiras buutu labs vaards, tikai naak praataa stulbais romaans Dzheina Eira un padomaat, tad to Eiru te buus daudz, bet man patiik domaat, ka katrs loka vaardus taa kaa vinjam patiik un tur nikaa niviens nepadariiss |
skeptiks (#23709) |
20:13 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new Laacz un pārējā tauta laikam neiebrauca -- mums turpmāk būs **jāraksta** un **jāsaka** "e**u**ro". Vai visi labi redz "u" burtu? Jebkurš mūsu valodnieku lēmums nobāl šī murga priekšā. |
ulzha (#23710) |
21:53 @ 2004. gada 13. septembris, pirmdiena
|
new (*&$^#*&^@#B@!^D&G@!!%@^... Nja. |
laacz (#23713) |
09:43 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new skeptiks: EU noteikumi nosaka, ka **jāraksta** euro, bet izrunāt var kā vien vēlas. Vismaz tiktāl, cik sapratu no teksta. |
Qued (#23714) |
09:52 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new Pēc ziņām - jāraksta būs "eira", runāt varēs kā grib. Parasti ir tā, ka nacionālie standarti ir bāzēti uz EU standartiem, bet ir primārāki. |
DimanC (#23715) |
09:59 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new vispār jau lielākajā daļā Eiropas izronā "oiro", ne? par to arī der padomāt... |
ml (#23718) |
11:16 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new man liekas, ka tikai Vācijā tik tizli izrunā
viņiem jau arī bija diskusijas kad ieviesa eu(i)ro(as) - gan par to kā jāizrunā, vieni bija par eu, citi par oi (parasti vāciski eu izrunā kā oi, teiksim oiropa).
skatījos pt kaut kādu diskusiju pa TV, kur viņu valdonieki viens ar otru kašķējās, principā pasākums līdzīgi kā Latvijā :) |
essa (#23727) |
16:43 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new nabaga meksikāņi. pesas |
skeptiks (#23730) |
17:30 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new laacz: Nevar **latviski** rakstīt "e**u**ro" un izrunāt "e**i**ro" (vai "eira", vai "lācis"), jo mums izruna atbilst rakstībai. Un tiešām, ko tik cemmīgs uz komisiju? Viņi laikam ņēma vērā, ka jaunā naudiņa jau **ir** lokāma igauņiem, lietuviešiem, somiem, ungāriem, čehiem, slovēņiem, slovākiem un poļiem. Bet daudzskaitlis **nevienā** valodā nav "euro". http://www.vvk.lv/index.php?sadala=216&id=647 |
menix (#23731) |
17:31 @ 2004. gada 14. septembris, otrdiena
|
new es piemeram parasti lietoju vardu "eira/eiras" un man tas nekadas problemas nerada tā kā nesaprotu kur te ir tā problēma par kuru visi strīdas |
laacz (#23743) |
08:13 @ 2004. gada 15. septembris, trešdiena
|
new Skeptikis:
a) Ņemot vērā Eiropas Savienības izmērus, prātīgi ir izveidot vienu ES naudas vienības pierakstu visās valstīs. Tas jau neliedz lietot to pašu Eiro vai Eiras. Konkrētais ES ieteikums/norma attiecas tikai uz oficiālajiem (ES līmenī!!) papīriem. Atšķirībā no TK, kura neņem vērā to, ka cilvēki jau runā 'eiro'.
b) Un kāpēc mums tagad viss ir jāpārtaisa tā, kā tas ir igauņiem, lietuviešiem, somiem, ungāriem, čehiem, slovēņiem, slovākiem un poļiem? Esmu pārliecināts, ka arī //runa iet// vs //runa ir// var līdzīgā veidā pamatot :) |
JustMe (#23750) |
14:30 @ 2004. gada 15. septembris, trešdiena
|
new 2 Lame: [...] kino ķinītis, auto autiņš, radio rādžiņš [...] - tie nau nekādi locījumi, tie i deminutīvi un vel pie tam slengā... tad jau eiro sen ir eiriks! a kas no eiras sanāk - eiriņa vai eirīte??? |
JustMe (#23752) |
14:31 @ 2004. gada 15. septembris, trešdiena
|
new ...pielēca! - eiročka :D |
skeptiks (#23755) |
19:02 @ 2004. gada 15. septembris, trešdiena
|
new laacz: Vienots "euro" pieraksts visās valstīs nav un nebūs, jo nav iespējams. Tur finanšu ministri iesēdušies kārtīgā peļķē. Neviena pasaules valūta netiek pierakstīta vienādi visās valodās. Padomju impērijā naudas vienību katrā republikā rakstīja un locīja pa savam, pat lietojot citas saknes vārdus (atceramies kaut karbovencus vai kā viņus tur). |
skeptiks (#23756) |
19:05 @ 2004. gada 15. septembris, trešdiena
|
new laacz: Varbūt "kohēzijas fondi" arī vajag visā Eiropā rakstīt un izrunāt vienādi? |
Mazliet komentāru kultūras, jeb laacziquette
- Ja tu gribi pateikt tikai ':)', tad saki to sev un pie spoguļa. Pašam prieks un es esmu mierīgs.
- Neaizraujies ar enteriem savā komentārā. Pavisam nav obligāti likt divus vai trīs enterus pēc katras uzrakstātās rindiņas.
- Offtopiks (komentāri ne pa tēmu) nav no gaidītākajām lietām.
- Galu galā, ja tev ir verbāla caureja, ej uz delfiem vai arī taisi pats savu lapu.
- Pirms spiest pogu, padomā. Varbūt tu vēl neesi visu pateicis? Lai nebūtu pēc tam vēl 26 pēc kārtas esošu komentāru jāraksta.
- Vēlies runāt ar kādu cilvēku, uzraksti viņam vēstuli. Ir daži izņēmumi. Agressor, tu neesi izņēmums.
- Un, galu galā, paturu tiesības jebkuru sev neimponējošu komentāru izmēzt.
- Par izņēmumu kādā no šiem punktiem, vai arī visos noteikumos var kļūt, uzrakstot iesniegumu un iedodot man to rokā. Iesnieguma vēlamais apjoms - 0.7 laba viskija.
- Gan jau kaut ko vēl izdomāšu.
|