|
laacz tagad
klausās:
Radio NABA
Autora domas ne vienmēr sakrīt ar autora domām. © spectatorIr pagājuši 24 gadi un 7 mēneši un 24 dienas kopš mana mūža laimīgākās dienas
Papildus 3355 maniem pļurkšķiem ir sapļurkstēti 33189 sveši pļurkšķi.
ICQ: #58279153 (very rarely)
MSN:
E-mail:
Mazās pustizlās ikoniņas aiz linkiem (ne visiem) arī šo to nozīmē.
|
|
<br />
<br />
<br />
2004 30. jūlijs piektdiena
2004 29. jūlijs ceturtdiena
|
 |
Viena no retajām reizēm manā bez mazāk nekā mēneša ceturtdaļgadsimtu īsajā mūžā, kad iedomājos, ka gribētu, lai šis tas notiktu vēlreiz.
Tas bija astotais jūlijs, ja atmiņa neviļ.
Te nu vietā atcerēties tizlo, bet nebūt ne aizmirstamo frāzi, ka viss, kas notiek, notiek uz labu.
Izņemot tos gadījumus, kad tā nav.
Sometimes the right thing to do is not the right thing to do.
|
 |
 |
2004 28. jūlijs trešdiena
2004 27. jūlijs otrdiena
|
 |
Pēdējā laikā (visa pasaule to zin jau gadiem) esmu nācis pie atziņas, ka nav vērts censties, pūlēties un mēģināt jau sākotnēji ar JavaScript palīdzību noteikt lietotāja pārlūku. T.s. browser sniffing manuprāt jau sen vairs nav ērts, vienkāršs un pieņemams veids, kā dažādu skriptu iebarošanu dažādiem pārlūkiem. Agrāk (sen, sen atpakaļ) pietika pārbaudīt, vai pārlūks atbalsta document.all kolekciju. Ja ne, tad tas ir Netscape. Pretējā gadījumā - IE. Nāca Gecko, kuram nebija document.all , bet bija (arī IE esoša) document.getElementById metode un Opera, kurai ir gan viens, gan otrs, un, lai jamo atpazītu, viena no metodēm ir mēģināt izgrebt ar ko līdzīgu navigator.userAgent.toLowerCase().indexOf("opera") vai jaunākām versijām - window.opera .
Un pārlūki tik nāks un mainīsies.
Daudz prātīgāk ir nepieciešamo koda gabalu pārbaudīt pēc atbalstāmajām tehnoloģijām. Piemēram, ja mums ir jāizmanto teksta iezīmēšana, tad mēs pārbaudam, nevis, vai pārlūks ir IE vai Mozilla, bet gan to, vai pārlūks atbalsta vienu, vai otru šīs iespējas implementāciju. Konkrēts piemērs:
if (document.selection) {
// Microsoft
} else if (object.setSelectionRange) {
// DOM
} else {
// Viskascic
}
|
 |
 |
2004 26. jūlijs pirmdiena
|
 |
Interesanti sekot līdzi haotiskajam valdības mēģinājumam ierobežot un ar laiku pilnībā likvidēt pēdējā laikā populāro izklaidi - pilnai mašīnai nesties virsū kādam masīvākam šķērslim.
Protams, ka Emša izteikums par veco automašīnu likvidāciju nošaus mazliet citu zaķi. Priecāsies auto tirgotāji, zaļie un lielpilsētu iedzīvotāji. Bet nu es no tiesas šaubos, ka cēlonis ir veco automobīļu esamībā.
Sadārdzināt jaudīgās automašīnas? Tās jau tāpat maksā pietiekami un tērē gana daudz degvielas, lai potenciālais pircējs nebēdātos par papildus izmaksām.
Viens no daudzajiem veicamajiem darbiem varētu būt tautas izglītošana. Līdzšinējās kampaņas gan televīzijā, gan presē, gan uz ceļiem, acīmredzami ir neefektīvas un lielākoties neaizskar tās dažu cilvēku retās smadzeņu grumbas, kuras vajadzētu. Varbūt oftopiks, taču aizgājušogad Adeaters pasākumā redzētās satiksmes drošības reklāmas man vēl aizvien liek ikreiz piesprādzēties un pat padomāt par to (lai arī nerealizēt), apsēžoties aizmugurē.
Jāmin arī tas, ka atņemt t.s. slepkavības ieroci Latvijas laukos dzīvojošajiem, kas brauc bez tiesībām, ar grabažām un makten labā kondīcijā ir nereāli. Cietumā viņu par braukšanu ķitē neliks (zinu pāris gana daiļrunīgus precedentus), tiesības neatņems (jo to vienkārši nav un dabūt nav iespējams), savukārt, ja ļoti nepieciešams, kādu vecu grabošu zapiņu vai žigulīti, ar kuru aizlaist pēc polša, atrast nav grūti. Da kaut ar traktoru brauc.
Visvairāk mani kaitina tas, ka mūsu valsts (bez)atbildīgās iestādes draud atlaist citu (bez)atbildīgo iestāžu darbiniekus, ja problēma netiks atrisināta ASAP. Bet mīlīši... Šādu problēmu nav reāli atrisināt īsā laika periodā!
Protams, var arī ieslīgt otrā galējībā un cerēt, ka uz ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējiem ir attiecināms tas pats, kas uz valsts labklājību. Kamēr valsts ir jauna, to izlaupa gudrie, vada idioti un tajā dzīvo ēzeļi. Laiks visu noliek savās vietās. Haoss mazā valstī ir apgriezti proporcionāls tās vecumam.
P.S. Patika ideja par autotransportlīdzekļa konfiskāciju, ja tiek ar to braukts dzērumā, neskatoties uz to, vai pie stūres sēd tā īpašnieks, vai nē. Tiesa, šinī gadījumā to darīt 100 procentos gadījumu varētu būt nekorekti, taču ideja pati par sevi varētu būt laba, ja to attīstītu.
|
 |
 |
|
 |
Atpakaļiru. Vidzemes trīs dienu autotūres hailaiti būs tajā dienā, kad atradīsies gana daudz laika apkopot piezīmes un paņemsies līdzi Latvijas ceļvedis . Starp citu, šo izdevumu neslēpti rekomendēju iegādāties itin visiem, kas vēlas apceļot Latviju. Kā jau tik apjomīgam izdevumam, ir diezgan daudz neprecizitātes, dažiem reģioniem varētu vēlēties detalizētākas kartes, pilsētu kartēs bieži vien ir tikai pats centrs (nezinātājs, iebraucot Cēsīs no Valmieras puses, pa Gaujas kreiso krastu, var apmaldīties viens, divi), bet jebkurā gadījumā, komplektā ar TIC'iem , šis izdevums ir neatsverams palīgs.
|
 |
 |
|