Atpakaļ uz pirmo lapu

laacz » 2005 » 1. jūnijs

Mastering the VI editor

12:31 @ 2005-06-01 = 38 blabla  

Emacs ņepraiģot! Emacs ņepraiģot! Emacs ņepraiģot! Emacs ņepraiģot! Emacs ņepraiģot! Mastering the VI editor.

1 Aivis @ 12:54 (2005. gada 01. jūnijs)

Lai arī esmu pret vardarbību un nekārtībām, bet uzskatu, ka tos, kuri lieto VI vajadzētu sasēdināt lopu vagonos un izsūtīt uz netālo Omskas apgabalu rakt ogles — vismaz būs kāds taustāms labums.

pico 4ever!

2 Arturs @ 13:08 (2005. gada 01. jūnijs)

Un kāds te izteicās, ka postu kļūšot mazāk :)

3 bljaaviens @ 13:20 (2005. gada 01. jūnijs)

Aivi, es ar itka esmu pret vardarbibu, tachu karstu lodamuru no aizmugures varu tev laipni piedaavaat…

4 Mwc @ 13:22 (2005. gada 01. jūnijs)

Centies kā gribi, labāk nepateiksi:

Some claims that supporters of this Vile Insult against everything that is good, pure, and right should be punished, however using vi is far more punishment than even a vi user deserves.

5 ulzha @ 13:49 (2005. gada 01. jūnijs)

Man pēc kaut kādām pārdomām tas asociējas ar vārdu "ģedovščina" — kaut kāds muļļa uzprogrammējis elli un nākamie māca nākamajiem… Lai nu kā, lūk, ko nesen iemācījos: aizejam uz sākumu, m y, aizejam uz beigām, y ' y, aizejam, kur vajag iepeistot, P \m/.

6 Aivis @ 13:51 (2005. gada 01. jūnijs)

Nu es reiz pateicoties no *** izrautajām insert mōdēm, nodzēsu visu vipw saturu.

Nāvi un lodāmuru šī softa un dažu komentāru autoriem!

7 sarc @ 13:58 (2005. gada 01. jūnijs)

Aivi, neviens jau idiotam motorzāģi rokā neliek ņemt ;)

8 mp @ 14:06 (2005. gada 01. jūnijs)

sarc, piekrītu tev :)

un ja piešaujas, tad vi ir diezgan ērta padarīšana, bet nu katrs izvēlas pēc savām spējām :)

9 sarc @ 14:19 (2005. gada 01. jūnijs)

Tiesa, vi ir noklusētais editors nix sistēmām un iesācēji arī nezinās, ka EDITOR sistēmas mainīgajā jāieraksta savs izvēlētais.

10 bubu @ 14:20 (2005. gada 01. jūnijs)

Aivi, a kurš lika saglabāt izmainīto failu saturu?

11 e-remit @ 14:25 (2005. gada 01. jūnijs)

laikam esmu samaitāts, bet no mcedit prom neesu ticis… ;)

12 Aivars @ 14:27 (2005. gada 01. jūnijs)

Aivi: RTFM un tad darbojies ar savām līkajām rokām.

-
vim lietotājs ar ~5 gadu stāžu :wq

13 Aivis @ 14:30 (2005. gada 01. jūnijs)

Aivariņ — manuāli esmu sen jau izlasījis. Un neskatoties uz to vi paliek visvēmeklīgākais editors ever, kādu vien esmu redzējis. Taisīts speciāli tādiem perdobojiem, kāds esi tu!

:q!

14 bljaaviens @ 14:54 (2005. gada 01. jūnijs)

mana skatijuma, visvemekligakais ir Klimakss, pardon, Emacs.

15 valdiic @ 15:17 (2005. gada 01. jūnijs)

Mani 2 santīmi:
vi ir tāds pats mēsls kā emacs. Nu, ok, Emacs ir vēl lielāks mēsls.
Nesaprotu, kāpēc jāsarežģī tādas vienkāršas darbības kā teksta failu rediģēšana. Man neko nedod tas, ka šie uuber editori skaitās m3Ga p0w3rful, ja šīs "fīčas" ir paslēptas zem lietotājam maksimāli nedraudzīga interfeisa.
Vi un Emacs izgudrotājiem novēlu lodāmuru :)

16 Maita @ 15:22 (2005. gada 01. jūnijs)

Real programmers use cat as their editor. Bet ja nopietni, kamēr Robs Paiks nenāks ar savu Plan9 un next–gen editoru, lietosim vi. Nu labi, vai ed.

* http://www.cs.pdx.edu/~kirkenda/joy84.ht…

17 Buu @ 15:23 (2005. gada 01. jūnijs)

Vi ir ļoti ērts, viegls redaktors, kur nevajag lietot peli, kas nav izrotāts ar neskaitāmiem menu/izvēlnēm utt utjp. Un ir atrodams uz jebkura rescue diska.

18 Maita @ 15:23 (2005. gada 01. jūnijs)

Ak jā: nolādēt visus EMACS un ne–vi lietotājus! :–)

19 ulzha @ 15:39 (2005. gada 01. jūnijs)

Buu, neuztvēru ironiju, tāpēc rupji lamāšos: ne sūda viņš nav ērts, paprasi pats sev tajā dienā, kad pirmoreiz ieraudzīji; peli lietot nevajag, domāju, nekurā teksta redaktorā; menu/izvēlnes nav izrotājumi, bet tikpat viens no labākajiem izgudrojumiem saskarņu jomā kā katalogs tavā mobilajā, nē taču, tu visus numurus no galvas atceries…

20 japets @ 15:41 (2005. gada 01. jūnijs)

Esmu mazliet izvirtis un lietoju vim nevis vi. Labāku editoru nēsmu redzējis.
Un uzskatu, ka Aivim ir jāmirst. Vai arī vismaz tādi jāsterilizē, lai nevairojas :)

21 Maita @ 15:47 (2005. gada 01. jūnijs)

Ulzha: ``Let's face it you don't use vi for the interface or the features or any of the other things that are on this poll. You use it because like Buckaroo Bonzai said "wherever you go, there is vi".'' Tu runā līdzīgi kā: "Kāpēc man jālieto TeX, o nē?! Man patīk mans Microsoft Word! :–(" Mēs te nerunājam par kāda preferencēm. Ja TeX ir de facto standarts zinātniskai dokumentācijai, tad vi ir de facto redaktors UNIX–tipa sistēmām. Get over it.

22 laacz @ 15:50 (2005. gada 01. jūnijs)

Es jau vairākus gadus kā teksta redaktoru shellā lietoju vim. Uzskatu, ka tas ir ļoti ērts. Tam ir sava rediģēšanas koncepcija. Un tas pirmajā acu uzmetienā šķiet kreisi un līki. Bet, kad iebrauc, tad tekstu rediģēt var ar tieši tādu pašu baudu, vai pat ērtāk un ātrāk, nekā ar common teksta redaktoriem.
Man tas šķiet ērti. Protams, ka logos es aizvien lietoju ierastā tipa teksta redaktoru, bet shella tikai un vienīgi vim.
Viss ir atkarīgs no spējas un vēlmes apgūt vai arī nodirst visu to, kam prātiņš par īsu :)

23 Paranoia @ 16:01 (2005. gada 01. jūnijs)

Eh, kas labāks Audi vai BMW?
Bet nu tomēr es savus 2 santīmus piemetīšu: nav viegli iemācīties VI. Bet tagad, dārgie <emac, pico, notepad, word, paper+pencil, etc> lietotāji, pastāstiet, kādu vēl editoru var lietot nemainot roku atbalsta punktu visu rakstīšanas laiku? Visiem citiem vajag vai nu līst pēc peles un to kaut kur bakstīt, vai arī kursorsviras meklēt (kas arī nozīmē rokas cilāšanu).

Un vispār — "there is one editor to rule them all", un Jaguārs rullē pār BMW un AUDI.

24 ulzha @ 16:06 (2005. gada 01. jūnijs)

Maita — izlasīt manu pirmo komentāru un saprast, ka es apmēram orientējos de facto situācijā un esmu objektīvi neapmierināts un labprāt pieliktu pūles, lai to mainītu.

25 Livingston @ 16:40 (2005. gada 01. jūnijs)

Atzīšos, ka arī lietoju pico, kamēr bija slinkums pakatīties, ko var ar vi.
Tagad ir bijušas situācijas, ka kādu failu uzkopēju uz unix kārbas, apstrādāju ar vi un tad kopēju atpakaļ uz win. Uz plika win serverīša notepad'ā strādāt ar lieliem skriptu failiem ir baigā sāpe.

26 Kirils @ 16:47 (2005. gada 01. jūnijs)

vi un emacs juuzeriem lodaamuru.
vim un pico ir speeks (atkariibaa no taska).

27 Mwc @ 19:54 (2005. gada 01. jūnijs)

Paranoia: emacos arī var darboties nemaz neaiztiekot tik ļoti nīstās kursorsviras btw :)

28 Grrr @ 20:12 (2005. gada 01. jūnijs)

Es nelietoju vi, atskaitot uz dažām legacy unix sistēmām — pāris veci AIX, Solaris, utt.

Bet tie, kas viņu noliek, ir pilnīgi luņi. Ziniet, kas bija kruts editors tai laikā, kad radās "vi"?

"ed". Pamēģiniet to, un tad strīdaties par "vi".

Vi bija kā Ford–T laikā, kad visi brauca ar zirgiem. Jā, tas ir anahronisms, bet tas ir tāpat kā mūsdienu automašīnā turēt domkratu — a vdrug ievajagās? Ja nezini kā apieties, nesauc sevi par mehāniķi.

Un dubultluņiem, kuri nezina, ka var izmantot

export EDITOR=pico
export VISUAL=pico

un atrisināt sev puspasauli ar problēmām, RTFM!

29 acid|burn @ 08:45 (2005. gada 02. jūnijs)

Vi ir ok. Savā 4 gadu linux unix pieredzē to vien lietoju, sākās viss zem linux, bet kad nācās piesēsties piemēram pie hp–ux, tad nācās pāris īstās vi cmd's pamācīties. t.i. piem linuxā inserts ir inserts vai i, bet hp–ux'ā inserts ir tikai i burts

30 čačeris @ 09:59 (2005. gada 02. jūnijs)

HP–UX vispār ir dīvainis, ne tāds kā citi

31 ulzha @ 11:51 (2005. gada 02. jūnijs)

Grrr — tu nejēdz pat RTFM pareizi pateikt. Ar domu — atrisināt puspasauli ar problēmām taču būtu vimtutor uzdevums, nepiekrīti? A neatrisina.

32 Maita @ 12:44 (2005. gada 02. jūnijs)

Pardon, Ulzha? Skatos vi tevi ļoti apvainojis. :–)

33 CooLynX @ 13:35 (2005. gada 02. jūnijs)

Grrr @ 20:12 (01. jūnijs)
Ha ha ha!
Es pamēģināju :D Biju savā stulbajā galvā iedomājies, ka nekas skarbāks par vi nav izdomāts, protams, aplauzos un nācās to nosūtīt fonā un pēc tam arī nokillot, jo ierastais :q nešancēja. Tikai pēc tam palasīju manuāli un uzzināju par q …

Vi man nepatīk, lai gan to uzskatu par pierastāku nekā ee vai pico ar kuriem kādreiz sāku. Vim, kā Vi vecākais brālis, valda pār visiem konsoles redaktoriem. Tur šaubu nav. :)

34 ulzha @ 13:40 (2005. gada 02. jūnijs)

Bišku uztrauc. Ka cilvēkiem tā smadzenes jāp**, lai rediģētu "pa īstam".

35 japets @ 14:53 (2005. gada 02. jūnijs)

ulzha, nav jau tik traki. Zato pēc tam vienkārši saceļas ar vim rediģējot! :)

36 ManInBlack @ 14:42 (2005. gada 03. jūnijs)

Ja saceļas no teksta rediģēšanas, tad kaut kas ir aizgājis ar smadzeņpodu totālā pakaļā. Steidzami izmet datoru mēslainē un sāc rakt citā lauciņā.

Lietoju Pico. Esmu izbraucis cauri vima manuālim, vajadzības gadījumā varu lietot. Ticu, ka lietojot šamo ikdienā, pirkti pierastu pie visām komandām un drukātu tās automātiski. Jā, piekrītu, ka iespēju vairāk, sourcei hailaits pat ir. Aber kam man tas? Kodeeshanai izmantoju softus, kuri tam paredzeeti, retu reizi ir nepieciešamība konsolē pielabot kodā pāris figņas. Un tur nu nav lielas šķirbas, vai tas tiek darīts ar pico, vai vimu.

Bet cilvēkiem jau patīk pafleimot. Iedomājieties situāciju — divi ļoļiki satiekās un sāk apspriest rastra grafikas redaktorus. Abi ikdienā nelieto, laiku pa laikam apgraiza kādu bildi mazāku. Arī lielas jēgas par datorgrafiku abiem nav, mākslinieka dvēseles arī. Viens brēc, ka GIMP rUlJeZ, otrs skaidro, ka ar PhotoShopam daudz vairāk iespēju, tāpēc šis labāks un Gimps sUkZz. Aber jēga no photoshopa, ja tu tās krutās iespējas nelieto? Un kāda jēga mudīties ar Gimpu, ja kaut ko nopietnu taisi un esi pieradis pie Photoshopa? Vienkārši cilvēkiem patīk pakratīt krānus un brēkt "man garāks".

37 Kirils @ 01:38 (2005. gada 05. jūnijs)

Gimp<Photoshop, bet
pico<<vim.

(iespeeju zinjaa).
neskatot, ka pirmais un peedeejie divi ir bez maksas.

38 Anonymous Coward @ 16:20 (2005. gada 05. jūnijs)

$ time vim -c ":q"
Real: 0.10s User: 0.03s System: 0.00s Percent: 29% Cmd: vim -c ":q"
$ time emacs -kill
Real: 2.28s User: 0.21s System: 0.12s Percent: 14% Cmd: emacs -kill

Kā tu saucies:
Tava e-pasta adresīte:
(nevienam netiks rādīta, vai dota; pat pie komentāra ne)
Ko teiksi?
FYI
* Formatēšana: iekļaujot tekstu no abām pusēm iekā '//', tas iznāks kursīvā: //teksts// (teksts), bet treknu tekstu var dabūt ar '**' katrā pusē: **teksts** (teksts), savukārt pasvītrotu ar '__': __teksts__ (teksts).
* Enteri tiek automātiski pārtaisīti par enteriem. Jebkurš HTML (izņemot <BR.*>) tiek parādīts, kā ievadīts (ne HTML'iski)
* E-pastu var vadīt droši iekšā, ja ir bailes no spambotiem. Tas tiek aizsargāts no jamajiem.
* Jebkurš url'is (www.kaka.com, http://kaka.com/, …) tiek automātiski pārtaisīts par spiežamu prieku (www.kaka.com, http://kaka.com/, …)
* Ko nozīmē 'detransliterēšana'? Manuprāt sen jau ir laiks sākt rakstīt nevis translitā (aaboljiishi), bet gan normāliem letiņu burtiem (āboļīši). Tad nu tieši to arī dara attiecīgā poga - pārveido tekstu no translita uz parastu. Gadās kļūmītes, bet labāk šitā nekā nekā.
 

Valid CSS! Valid XHTML 1.0 Transitional! Valid RSS! Valid Atom!
Tātad tā. Kopīraita notice. Viss materiāls, kas atrodams šajā saitā nedrīkst tikt izplatīts, kopēts, jebkādi citādi reproducēts vai izmantots bez manas (laacz) rakstiskas atļaujas. šīs tiesības man laipni piedāvā Autortiesību Likums.
Jebkura informācija, kuru kāds labprātīgi publicē šajā saitā (piemēram, komentāri), pieder tās autoram. Taču, ievietojot infromāciju šajā saitā, tās autors sniedz saita īpašniekam tiesības to daļēji vai pilnā apjomā lietot, izplatīt, reproducēt, modificēt, adaptēt, publicēt, tulkot, publiski demonstrēt. Saita īpašnieks ir tiesīgs jebkuru komentāru jebkurā brīdī dzēst, vai modificēt.
© 1996 — 2025 laacz. Visas tiesības… nu jūs jau zināt, kur.
Spēcināts ar SPP (S Pivom Potjaņet) v2.0b (code name Marasmus)
Hostingu laipni piedāvā DEAC.

laacz blog activity

Top.LV

 

Lapa izlīdusi no servera dzīlēm 0.03252 sekundē(s)